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  1. forum:logopädie online

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  • Dysarthrie bei Kindern mit Down-Syndrom?

    Klassifikationsfragen, Ergebnisse einer Pilotstudie und praktische Überlegungen

    2025 | Theresa Schölderle, Viola Zink & Elisabet Haas

  • IDDSI im institutionellen Kontext

    Ein interdisziplinärer Projektplan zur Unterstützung der Implementierung der International Dysphagia Diet Standardisation Initiative

    2025 | Simon Sollereder, Lisa Adami & Nelly Keller

  • Arbeitsbeziehungen in digitalen Räumen

    Möglichkeiten des Beziehungsaufbaus und der Ausgestaltung

    2024 | Wibke Hollweg

  • VIP-LO – Videobasierte Interviews zur Professionsentwicklung der Logopädie

    Entwicklung eines digitalen und forschungsbasierten Lehrkonzepts

    2024 | Franziska Zimmermann & Bianka Wachtlin

  • Lee Silverman Voice Treatment bei Kindern mit Cerebralparese und Dysarthrie

    Pilotstudie zur Anwendung von LSVT® Kids bei Kindern mit Cerebralparese und Dysarthrie

    2023 | Ellen Arnold, Mirja Bohnert-Kraus, Laura Lochbihler, Sarah Feil, Carla Ita, Elisabet Haas, Theresa Schölderle & Lena Reising

  • Validation and Cross-Cultural Adaptation of Croatian Self-Evaluation of Communication Experiences after Laryngectomy Questionnaire

    2023 | Željka Laksar Klarić; Ana Danic Hadzibegovic; Andrijana Včeva; Ljerka Karadža Lapić; Danijela Babler; Kristina Kralik; Ana Bonetti; Anja Benšić

  • Neuromuscular Electrical Stimulation in Conjunction with Conventional Swallowing Therapy in the Treatment of Dysphagia Caused by Multiple Sclerosis

    A Single-Case Experimental Design

    2023 | Shadi Tavakoli, Marziyeh Poorjavad, Navid Taheri, Leila Ghasisin, Masoud Etemadifar & Asefeh Memarian

  • Interprofessionell gut aufgestellt?

    Theoretische Grundlagen interprofessioneller Zusammenarbeit in der Logopädie im Kontext aktueller Anforderungen

    2023 | Bettina Heinzelmann & Tamara Toren

  • Voneinander lernen im Castillo Morales®-Konzept

    Interprofessionelle Kooperation in der Weiterbildung

    2023 | Ulrike Wohlleben

  • Supporting Children Who Are English Language Learners Succeed in Their Early Literacy Development

    2023 | Gail Gillon

  • Phonological Verbal Fluency Test for Russian-Speaking Children

    2023 | Sofia Mironets; Alena Deviaterikova; Elena Glebova; Vladimir Kasatkin

  • Indirect Vocal Therapy as a Treatment Program for Behavioral Dysphonia: A Pilot Study

    2023 | Angélica Emygdio Antonetti-Carvalho; Jhonatan da Silva Victor; Alcione Ghedini Brasolotto; Kelly Cristina Alves Silverio

  • Advances for Dysphagia in the Digital Age: Integrative Imaging and Wearable Technologies

    2023 | Georgia A. Malandraki

  • Voice Improvement after Voice Therapy in Female Patients with Unilateral Vocal Fold Paralysis after Thyroid Surgery

    2023 | Mila Veselinović; Renata Škrbić, Gordana Mumović, Danijela Dragičević, Dajana Despić & Vesela Milankov

  • Clinician and Patient Perception of a Voice Therapy Program Utilizing a Variably Occluded Face Mask: A Pilot Study

    2023 | Gartner-Schmidt, J.L., Belsky, M.A., Awan, S. & Gillespie, A.I.

  • Effect of FFP2/3 Masks on Voice Range Profile Measurement and Voice Acoustics in Routine Voice Diagnostics

    2023 | Ho, G.-Y., Kansy, I.K., Klavacs, K.A., Leonhard, M. & Schneider-Stickler, B.

  • Nurturing Basic Societal Competencies in Speech-Language-Hearing Therapy Training Education: Effects of Coaching Classes

    2023 | Junko Okuyama, Yoshimi Suzukamo, Fudeko Osanai, Yoshiko Nishizawa, Shin-Ichi Izumi

  • Fundamental Frequency Contour (Melody) of Infant Vocalizations across the First Year

    2023 | Tabea Kottmann; Maren Wanner; Kathleen Wermke

  • The Screening Test for Aphasia and Dysarthria (STAD) für Patients with Neurological Communicative Disorders: A Large-Scale, Multicenter Validation Study in Japan

    2023 | Araki, K., Hirano, Y., Kozono, M., Fujitani, J. & Shimizu, E.

  • Effects of Resistive Jaw-Opening Exercise with Elastic Resistance Bands on Suprahyoid Muscle Activation and Tongue Strangth in the Elderly: A Pilot Study

    2023 | Oh, J.-C.

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